PALVELUT

Mainosanimaatiot ovat bravuurimme, mutta animaatiota voidaan hyödyntää moneen erilaiseen tarkoitukseen. Animaatiotuotannon ei myöskään tarvitse olla yksi kokonaisuus vaan se voi olla esimerkiksi osatuotanto. Tämä tarkoittaa esimerkiksi mainosfilmin loppuun liitettävää ”tarjoushäntää” tai mainoksen päälle asetettavaa efektiä tai lisägrafiikkaa, kuten animoitu huomioteksti. Alla yleisimpiä tuotteita, joita voidaan toteuttaa animaation avulla.

 

MAINOSANIMAATIOT

Liikkuvan kuvan mainokset voidaan kätevästi toteuttaa animaation avulla. Tämä on kustannustehokas ja tyylikäs keino aina silloin, kun ei ole välttämätöntä kuvata materiaalia perinteisin menetelmin. Mainos voidaan toteuttaa monella eri tavalla. Se voidaan animoida nopeasti asiakkaan olemassa olevista digimateriaaleista (esim. tuotekuvat) ja/tai yhtä helposti siinä voidaan käyttää maailman graafikoilta lisensoitua kuva- ja videomateriaalilla. Vaativissa toteutuksissa mainos voidaan alusta loppuun tuottaa visuaalisesti upealla itse räätälöidyllä 2D- ja 3D-grafiikalla.

TUOTEVISUALISOINNIT JA -ESITTELYT

Esimerkiksi lääketieteellisissä tuotteissa ja teknologiatuotteissa niiden toimintaa voidaan esitellä selkeästi ja tyylikkäästi 3d-visualisoinnin avulla. Tässä toimivat esimerkiksi teknisten laitteiden läpileikkausanimaatiot tai ”röntgen”-animaatiot terveystuotteen vaikutuksesta elimistöön. 3d-visualisointi sopii myös hyvin pienien teknologoatuotteiden tyylikkääseen visuaaliseen esittelyyn makroetäisyydeltä, esimerkiksi rannekellot ja matkapuhelimet.

OHJEANIMAATIOT

Opasanimaatiot opastavat katsojan käyttämään tiettyä tuotetta tai toimimaan oikein tietyssä tilanteessa. Esimerkiksi tuotteen käytön opastus voidaan toteuttaa kokonaisuudessaan animaation avulla, kuten mobiilisovelluksen toiminnan esittely ja käytön opastus. Toisena esimerkkinä toiminta hätätilanteessa voidaan toteuttaa mm. 2d-hahmoanimaation avulla.

LOGOANIMAATIOT

Yrityksen tai tuotteen logon voi herättää entistäkin elävämmäksi animoimalla siitä muutaman sekunnin liikkuvan esityksen äänitehosteiden ja musiikin kanssa. Tämä on huomiota herättävä yksityiskohta yritysilmeeseen, erityisesti yrityksen videomateriaalien alkuun tai loppuun.

BANNERIT

Animoitu nettibanneri herättää usein huomiota tehokkaammin kuin perinteinen still-kuva. Animoidut nettibannerit ovat yksinkertaisia ja informatiivisia, jotka ovat nopeita toteuttaa.

OSATUOTANNOT

Animaatiotuotannon ei tarvitse olla yksi kokonaisuus vaan se voi olla esimerkiksi osatuotanto. Tämä tarkoittaa esimerkiksi mainosfilmin loppuun liitettävää ”tarjoushäntää” tai mainoksen päälle asetettavaa efektiä tai lisägrafiikkaa, kuten animoitu huomioteksti